niedziela, 23 wrzesień 2018 godz. 12:57

log in

 
 
Chemia pełna doświadczeń

AlbertEinstein - Ładny eksperyment jest sam w sobie bardziej wartościowy
niż dwadzieścia wzorów wydobytych z naszych umysłów

Celem warsztatów Doświadczenia na lekcji chemii w szkole podstawowej, które odbyły się 13 i 14 lutego 2018 r. w siedzibie Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu, było zaprezentowanie jak w prosty sposób przy niewielkich ilościach odczynników umożliwić wykonywanie doświadczeń wszystkim uczniom w każdych warunkach szkolnych oraz jak stworzyć tanie i bezpieczne mini laboratorium. "Mobilne stoły laboratoryjne" możliwe do przewiezienia ze szkoły do szkoły (lub przeniesienia z klasy do klasy) w damskiej torebce mogą być przydatne, kiedy nauczyciel realizuje chemię w trzech lub nawet więcej szkołach podstawowych przy skromnym wyposażeniu tych szkół.

więcej...

AlbertEinstein - Ładny eksperyment jest sam w sobie bardziej wartościowy
niż dwadzieścia wzorów wydobytych z naszych umysłów

Celem warsztatów Doświadczenia na lekcji chemii w szkole podstawowej, które odbyły się 13 i 14 lutego 2018 r. w siedzibie Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu, było zaprezentowanie jak w prosty sposób przy niewielkich ilościach odczynników umożliwić wykonywanie doświadczeń wszystkim uczniom w każdych warunkach szkolnych oraz jak stworzyć tanie i bezpieczne mini laboratorium. "Mobilne stoły laboratoryjne" możliwe do przewiezienia ze szkoły do szkoły (lub przeniesienia z klasy do klasy) w damskiej torebce mogą być przydatne, kiedy nauczyciel realizuje chemię w trzech lub nawet więcej szkołach podstawowych przy skromnym wyposażeniu tych szkół.

Pierwszą część laboratoryjną warsztatów prowadziła Maria Aleksandra Gancarz mgr chemii, konsultantka KPCEN w Toruniu. Zajęcia rozpoczęła analiza zapisów podstawy programowej z chemii, podkreślając na co należy zwrócić w nich uwagę. Dużego znaczenia nabiera projektowanie jako umiejętność wyższa od planowania oraz poprawne stosowanie metody problemowej

Prawie cały warsztat poświęcony był samodzielnemu wykonywaniu przez uczestników wielu doświadczeń zapisanych w podstawie programowej przygotowanych przez M. A. Gancarz oraz na tej podstawie dawanie własnych propozycji. Niezwykle cenna okazała się wymiana doświadczeń między nauczycielami uczącymi chemii w zupełnie odmiennych warunkach. Ta promocja ciekawych praktyk była pouczająca również dla prowadzącej zajęcia.

Prezentację zasobów pracowni KPCEN z czujnikami Pasco i metodę nauczania przez dociekanie zaprezentował Krzysztof Rochowicz dr nauk fizycznych, specjalista do obsługi pracowni mobilnych i pracowni stacjonarnej do nauczania przedmiotów przyrodniczych KPCEN w Toruniu. Uczestnicy wykonali przykładowe doświadczenia z wykorzystaniem czujników pomiarowych i komputera.

Podsumowując, eksperyment poprawny dydaktycznie zaciekawia, motywuje i….
Uczestnicy otrzymali po trzy ”mobilne stoły laboratoryjne” i zestawy pipet Pasteura umożliwiające wykonanie przez uczniów kilkunastu doświadczeń.

Tekst i zdjęcia: Maria Aleksandra Gancarz, konsultantka w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu.

Czas podziękowań i dobrych życzeń
Nowy dyrektor KPCEN w Toruniu
012137138139
Organem prowadzącym dla Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.   kontakt
oferta

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies Google Analytics. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Copyright (C) 2008-2018 by Administrator <strona@kpcen.pl>