I miejsce w konkursie Innowacyjny Samorząd 2022 dla Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Internetowej
Województwo kujawsko-pomorskie zajęło I miejsce w kategorii województw w konkursie Innowacyjny Samorząd 2022, będącym projektem Serwisu Samorządowego PAP, w którym nagradzane są najbardziej innowacyjne gminy, miasta, powiaty i województwa. Celem konkursu jest promocja kreatywnych samorządów, będących inspiracją dla innych jednostek samorządu terytorialnego.
I miejsce województwo kujawsko-pomorskie otrzymało za Kujawsko-Pomorską Szkołę Internetową.
KPSI to projekt Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, powstały z inicjatywy marszałka województwa, Piotra Całbeckiego, w odpowiedzi na niezbędne ze względów epidemicznych zawieszenie zajęć w placówkach oświatowych.
Dyrektorem Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Internetowej został Czesław Ficner, dyrektor Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. KPCEN w Toruniu, jako placówka samorządu województwa, miała swój udział w tym sukcesie. Zadanie koordynowania KPSI powierzono Sławomirowi Żebrowskiemu, dyrektorowi KPCEN w Toruniu. Na KPCEN w Toruniu przez 2 lata funkcjonowania e-Szkoły spoczywała odpowiedzialność za poprawne funkcjonowanie wirtualnej szkoły. W naszej siedzibie przy ul. Henryka Sienkiewicza 36 przez 2 lata zlokalizowane były 2 studia, w których codziennie odbywały się nagrania – za ich realizację odpowiadało Kujawsko-Pomorskie Centrum Kompetencji Cyfrowych Conectio.
KPCEN w Toruniu koordynując działaniem KPSI pozyskiwało nauczycieli do prowadzenia lekcji online – tu zaowocowała dobra współpraca KPCEN w Toruniu ze szkołami i innymi instytucjami. Zapewniliśmy opiekę merytoryczną i metodyczną, odpowiedzialni byliśmy za układanie planu zajęć oraz wsparcie ekipy realizującej nagrania. Zapewniliśmy nauczycielom prowadzącym e-lekcje formy doskonalenia przygotowujące ich do pracy przed kamerą. Nasi pracownicy także prowadzili w KPSI zajęcia, ponadto konsultanci KPCEN w Toruniu służyli wsparciem osobom prowadzącym lekcje online.
„Pierwsza e-lekcja odbyła się 16 marca 2020 roku. W ramach KPSI przeprowadzono 1131 e-lekcji. Zanotowano ponad 2,8 miliona wyświetleń, ponad 40 tysięcy reakcji i komentarzy. 39 nauczycieli-fachowców, którzy na co dzień pracują w najlepszych szkołach w regionie prowadziło nieprzerwanie przez 23 tygodnia, łącznie z wakacjami program zajęć zdalnych na żywo.
E-lekcje odbywały się w dwóch studiach nagraniowych i oprócz uczniów z regionu oglądali mieszkańcy wielu innych krajów m.in. Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, Ukrainy, Danii, Norwegii, Litwy, Francji, Belgii, Czech, Słowacji, Stanów Zjednoczonych, Australii, a nawet Egiptu. Wszystkie lekcje zostały zarchiwizowane i mogą być odtwarzane przez kolejnych zainteresowanych uczniów”. (samorzad.pap.pl)
„Innowacyjny to wcale nie oznacza, że musimy stosować absolutnie najnowocześniejsze cyfrowe technologie. Myślę, że jest wiele przykładów, że innowacyjne podejście wiązało się z nowoczesnym myśleniem” – mówił minister rozwoju i technologii Waldemar Buda podczas gali konkursowej. (samorzad.pap.pl)
Realizujemy i promujemy innowacje edukacyjne, a z pewnością pomysł na lekcje z transmisją online, skoncentrowane na potrzebach uczniów, można uznać za innowacyjny nie tylko w aspekcie technologicznym. Udział w tym projekcie przyniósł nam dużo satysfakcji, tym bardziej cieszy nas nagroda.
Źródło fot. i cytatów: samorzad.pap.pl (https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/poznalismy-najbardziej-innowacyjne-samorzady-2022-roku )