Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.2.2025.AW)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram KPCEN linkedin
kpcen bip

Państwa sugestie są dla nas impulsem do rozwoju. Poza propozycjami z Informatora, możemy przygotować dla Państwa formy doskonalenia odpowiadające indywidualnemu zapotrzebowaniu.

W przypadku zamawiania Szkoleniowych Rad Pedagogicznych prosimy przed złożeniem zamówienia na stronie WWW o kontakt z kierownikiem formy w celu ustalenia terminu.

Szkolenia Rad Pedagogicznych są skalkulowane i przygotowane dla grup do 30 osób. Jeśli grupa liczy ponad 30 osób, za każdą dodatkową osobę doliczamy 10zł za każdą realizowaną godzinę szkolenia.

Prosimy o dokonywanie wpłat przed szkoleniem wyłącznie przez osoby, które będą chciały otrzymać imienną fakturę. W przypadku wpłat za szkolenie przez szkołę/placówkę będą wystawiane faktury na daną szkołę/placówkę z terminem płatności po zakończonym szkoleniu. Faktury nie będą podlegały wymianie. Ewentualnej korekty będzie można dokonać wyłącznie w miesiącu wystawienia faktury.

Szkolenia rad pedagogicznych
Jak tworzyć przedszkole/szkołę promujące(-ą) zdrowie?
Szkoła – praca – przyszłość. Jak promować kształcenie zawodowe?
Cyfrowy detoks i budowanie zdrowych nawyków korzystania z technologii
Szkoła miejscem kształtowania postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich
Od przyrody po język polski – edukacja klimatyczna i obywatelska jako zadanie szkoły
Korelacja międzyprzedmiotowa w nauczaniu przyrody
Cyfrowe ścieżki ucznia z narzędziami – od kodowania do krytycznego myślenia i bezpieczeństwa w sieci
Profilaktyka przemocy rówieśniczej – wprowadzenie w mediacje szkolne
Kwadrant Pytań – super narzędzie, dzięki któremu uczeń myśli, pyta i tworzy na lekcji
E-technologia służąca zdrowiu
Ocenianie kształtujące sposobem na wspieranie poczucia sprawczości ucznia
Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia z wykorzystaniem AI w ocenianiu
Bezpieczeństwo w sieci
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Forteca odporności. W kierunku równowagi psychoemocjonalnej uczniów w cyfrowym świecie
Imagine, write and create with AI tools (zajęcia edukacyjne)
AI na języku polskim (zajęcia edukacyjne)
Kreatywne wykorzystanie długopisów 3D w pracy modelem STEAM na matematyce (zajęcia warsztatowe)
Jak promować zdrowie na lekcji wychowania fizycznego? (zajęcia otwarte)
Wykorzystanie modułowych e-podręczników w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Edukacja zdrowotna – jak łączyć biologię, wychowanie fizyczne i edukację społeczną w praktyce? (zajęcia edukacyjne)
Edukacja zdrowotna (zajęcia edukacyjne)
Sieci współpracy i samokształcenia
Brak szkoleń

Szkolenia rad pedagogicznych
Gry i zabawy „z niczego” sposobem na wyciszenie grupy w przedszkolu
Sojusznicy, nie wrogowie – o współpracy z rodzicami
Słowa, które budują – miękkie kompetencje, twarde rezultaty
Jak wprowadzać zmiany w szkole – dobre zasady oceniania
Trudny rodzic – strategie rozmów, które rozbrajają napięcie
Prawa i obowiązki nauczyciela – zakres odpowiedzialności i konsekwencje
Ocena wspierająca rozwój ucznia – między przepisami prawa a motywacją do nauki
Razem można więcej – dialog międzypokoleniowy nauczycieli, rodziców i uczniów
Efektywna komunikacja i dobre relacje w szkole dzięki perspektywie coachingowej
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Jak zbudować pozytywny wizerunek szkoły/placówki w środowisku lokalnym?
Efektywna komunikacja i dobre relacje w szkole dzięki perspektywie coachingowej
Sieci współpracy i samokształcenia
Brak szkoleń

Szkolenia rad pedagogicznych
Edukacja medialna i cyfrowa: uczeń pomiędzy światem online a offline
Człowiek jako istota społeczno-polityczna. Zaangażowanie obywatelskie ucznia
Zakodowane zabawy w plenerze i nie tylko
Model STEAM. Jak uczynić naukę fascynującą i angażującą dla każdego ucznia?
Cyfrowe platformy edukacyjne kluczem do nowoczesnej lekcji
Escape room w szkole, czyli jak uczyć przez zabawę
Piękno w służbie wiedzy – Canva jako narzędzie nauczyciela refleksyjnego i twórczego
Kompetencje przyszłości w erze cyfrowej – szkoła 4K wspierająca rozwój uczniów przez technologie i relacje
Eksperymenty i doświadczenia dla dzieci
Doświadczenia i eksperymenty na lekcjach przedmiotów przyrodniczych
Projekt na horyzoncie! Od pomysłu do realizacji – przewodnik po projektach szkolnych, krajowych (w tym MEN) i unijnych
Cybercuda w mojej pracy
Skuteczny prompt w AI – wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii (poziom podstawowy)
Poprawne metodycznie wykorzystywanie AI w nauczaniu przedmiotów humanistycznych, przyrodniczo-matematycznych, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (prowadzone równocześnie w grupach przedmiotowych) (poziom średnio zaawansowany)
Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii do doskonalenia kompetencji miękkich. EduScrum – metoda projektu inna niż wszystkie
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Jak rozpoznać i pomóc dziecku z zaburzeniem mowy i słuchu – praktyczne wskazówki
Mózg najlepiej uczy się, gdy…
AI w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Edukacja obywatelska – propozycje, metody i formy pracy
Zaczytani – jak zachęcić uczniów do książek?
Humanista 2.0 – TIK i AI w służbie edukacji humanistycznej
Przeglądarka zdjęć satelitarnych EO Browser w obserwacji przyrody
Programowanie i nowoczesne technologie w edukacji najmłodszych
Nauczyciel jako inicjator zmiany w szkole
Eksperymenty przyrodnicze w pracowni PASCO
Kompetencje kluczowe i integracja przedmiotowa na przykładzie nauk przyrodniczych
Lekcja po angielsku w nurcie STEAM
Zaprojektuj lekcję języka angielskiego z ChatGPT
Pisanie dla opornych – wskazówki do pracy z uczniami
Sieci współpracy i samokształcenia
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli etyki i filozofii
Sieć współpracy historyków
Sieć nauczycieli geografii

Szkolenia rad pedagogicznych
Wspieranie potencjału dziecka do pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola
Praca z uczniem ze spektrum autyzmu – praktyczne wskazówki dla nauczyciela
Jak przeciwdziałać konfliktom, złości i agresji – profilaktyka przemocy
Praktyczne strategie pracy z uczniami z ASD i ADHD
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży
Jak skutecznie pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Personalizacja – klucz do potencjału. Jak skutecznie dostosować metody pracy do potrzeb uczniów?
Słowa, które budują mosty – empatia i sztuka porozumienia w duchu NVC Marshalla Rosenberga
Organizowanie, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – obowiązki nauczyciela i dyrektora przedszkola i szkoły
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacja kształcenia specjalnego w praktyce szkolnej – praktyczne aspekty planowania, realizacji i dokumentowanie działań
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Autyzm w teorii i praktyce. Praca z osobami w spektrum autyzmu w oparciu o praktyczne przykłady
Sieci współpracy i samokształcenia
Sieć praktyków edukacji włączającej
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Szkolenia rad pedagogicznych
Egzamin ósmoklasisty zadaniem szkoły. Wskazówki do pracy z uczniami
Czytanie ze zrozumieniem na egzaminie i nie tylko – jak skutecznie przygotować uczniów?
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Formy gramatyczne w e-mailu – egzamin ósmoklasisty (zajęcia warsztatowe)
Słowem: zdany! – skuteczne przygotowanie uczniów do matury z języka polskiego
Słowem: zdany! – skuteczne przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego
Sieci współpracy i samokształcenia
Matura and more
Matura z języka polskiego – inspiracje metodyczne

Szkolenia rad pedagogicznych
Rozwój psychomoralny ucznia: jak przeciwstawiać się złu – perspektywa wychowawcza
Etyczny nauczyciel, czyli jaki? Belfer w działaniu
Na przekór podziałom. Wartościowa komunikacja w pracy
Dylematy moralne w szkole. Wartościowe rozwiązywanie problemów
Opowieść w codziennym rytmie przedszkola – narracyjne zabawy z dziećmi
Lifelong learning – wymysł czy kluczowa kompetencja uczniów i nauczycieli?
W trójkącie interakcji: rodzice–uczniowie–nauczyciele
Jak wspierać aktywność poznawczą ucznia?
Stwórz lekcje, które pokocha każdy uczeń. Uniwersalne planowanie w edukacji (UPN)
Od „bo tak jest” do „dlatego, że” – rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i myślenia krytycznego
Zostań mistrzem gry. Grywalizacja w edukacji
Jak pobudzić motywację wewnętrzną ucznia – praktyczny poradnik
Nie odpowiadaj – pytaj. Nie tłumacz – prowokuj! Warsztat pracy nauczyciela konstruktywisty
AI w szkole – od teorii do praktyki
Edukacja STEAM – jak wprowadzać aktywne metody pracy z dziećmi i młodzieżą
Gra w edukację, czyli jak zaangażować uczniów i pobudzić ich ciekawość poprzez grywalizację
Stacja Mózg: odkrywamy potencjał ucznia zgodnie z jego profilem inteligencji
Kompetencje miękkie nauczyciela przyszłości
Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia na lekcji, czyli efektywna praca bez testów i sprawdzianów
Naucz mnie uczyć się
„Elo, mordeczko!”, czyli kiedy uczeń mnie rozumie i chce współpracować
Generacja α (Alfa) – jak uczyć i wychować młode pokolenie
Nauczycielu, oto twój SURVIVAL KIT, czyli jak przeżyć trudny dzień i tydzień
Wprowadzenie do dwujęzyczności, czyli elementy języka angielskiego na innych przedmiotach
Kompetencje przyszłości – czym są i jak je rozwijać?
Jeżeli nie klasówka, to co? Sprawdzanie umiejętności uczniów na różne sposoby
Jak rozwijać głębokie uczenie się uczniów – siedem przykładów
Efektywne zastępstwa – baza pomysłów
Skuteczna komunikacja w szkole na podstawie pozytywnej dyscypliny
Jak aktywnie uczyć logicznego myślenia i działania – wskazówki metodyczne do pracy z uczniami
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Jak pracować metodą stacyjną i projektową – od teorii do praktyki
Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi
Przepis na projekt edukacyjny
Sieci współpracy i samokształcenia
Sieć kreatywnego nauczyciela przedszkola
Poszukiwacze skutecznych i innowacyjnych metod i sposobów pracy
Budowanie zespołu uczniowskiego

Szkolenia rad pedagogicznych
Brak szkoleń
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Akademia zarządzania – seminarium
Psychologiczne mechanizmy zaangażowania i motywacji
Psychologia podejmowania decyzji
Psychologia zmiany, czyli jak zarządzać sobą i zespołem w obliczu ciągłych wyzwań
Sieci współpracy i samokształcenia
Akademia młodego dyrektora

Szkolenia rad pedagogicznych
Awans zawodowy bez tajemnic
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego według nowych przepisów
Awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego według starych przepisów (dla nauczycieli kontraktowych)
Awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego według nowych przepisów
Kurs dla mentorów
Kurs dla nauczycieli w okresie przygotowania do zawodu
Sieci współpracy i samokształcenia
Brak szkoleń

Szkolenia rad pedagogicznych
Brak szkoleń
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Storytelling na lekcji języka angielskiego (zajęcia otwarte)
"Canvastycznie” i „genial.lystycznie” – jak wykorzystać platformy Canva i Genial.ly w pracy nauczyciela (zajęcia warsztatowe)
Ortograficzna rewolucja (zajęcia edukacyjne)
Przemówienie – jak przekonać kogoś do swoich racji? (zajęcia otwarte)
Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki nożnej (zajęcia edukacyjne)
Motoryka smyka (zajęcia warsztatowe)
Jak uatrakcyjnić lekcję? Nowoczesne metody nauczania w wychowaniu fizycznym (zajęcia edukacyjne)
Dostosowanie wymagań edukacyjnych w edukacji matematycznej – rozwiązania inkluzywne (zajęcia edukacyjne)
Powtórka wiadomości i umiejętności w ruchu – sposób na efektywną pracę w grupach (zajęcia otwarte)
W pułapce neuronów – biologiczny escape room (zajęcia otwarte)
Kreatywne wykorzystanie długopisów 3D w pracy modelem STEAM na przedmiotach przyrodniczych (zajęcia warsztatowe)
Wsparcie nauczycieli wychowania fizycznego w kształtowaniu kompetencji kluczowych u uczniów (zajęcia otwarte)
Kształtowanie kompetencji społecznych i psychomotorycznych w grach i zabawach ruchowych (zajęcia warsztatowe)
Sieci współpracy i samokształcenia
Innowacyjny nauczyciel języka angielskiego
Innowacyjny nauczyciel języka polskiego
Wyzwolić aktywność ucznia
Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Przyrodnicza sieć współpracy
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli wychowania fizycznego

Szkolenia rad pedagogicznych
Brak szkoleń
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą [rozpoczęcie zajęć 12 września 2025 roku]
Kurs na kierownika wypoczynku dzieci i młodzieży
Sieci współpracy i samokształcenia
Brak szkoleń

Szkolenia rad pedagogicznych
Nauczycielu! Zatroszcz się o siebie – zasady higieny psychicznej w praktyce
Rola nauczyciela w skutecznym rozpoznawaniu dziecka z zaburzeniami mowy i słuchu
Efektywne zajęcia z wychowawcą – garść pomysłów
Dobrostan nauczyciela, czyli jak uniknąć wypalenia i zadbać o siebie
Pomiędzy słowem a kliknięciem – uczę, jak odnaleźć równowagę
Serce też się wychowuje, czyli jak uczyć dzieci widzieć więcej niż czubek własnego nosa
Zmiana myślenia drogą do dobrostanu – w trosce o zdrowie psychiczne nauczyciela i ucznia
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Nieprzyzwoitości cyfrowego świata. Wychowanie ku przyzwoitości nie tylko na lekcji wychowawczej
Jak odnaleźć równowagę i zamienić stres w sojusznika?
Od chaosu do harmonii. Praktyczne warsztaty technik relaksacyjnych i radzenia sobie ze złością w klasie
Profilaktyka przemocy rówieśniczej, czyli negocjacje i mediacje w przypadku konfliktu
Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej (webinar: 26.08.2025 godz.16:00- 17:30)
Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej – metody pracy z uczniem ( zajęcia warsztatowe 1.09.2025 godz. 14:00 -17:00)
Sieci współpracy i samokształcenia
Kujawsko-Pomorska Sieć Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie

Szkolenia rad pedagogicznych
Jak podejmować decyzje – rola doradztwa zawodowego
Krytyczny, kooperatywny i kreatywny uczeń – uczestnik świata przyszłości
Generacja Z – jak uczyć i wychować młode pokolenie
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Brak szkoleń
Sieci współpracy i samokształcenia
Klub doradców zawodowych
„Podaj cegłę, wychowawco” – sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli w szkołach branżowych