Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.6.2020.KM)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram
kpcen bip

Państwa sugestie są dla nas impulsem do rozwoju. Poza propozycjami z Informatora, możemy przygotować dla Państwa formy doskonalenia odpowiadające indywidualnemu zapotrzebowaniu.

W przypadku zamawiania Szkoleniowych Rad Pedagogicznych prosimy przed złożeniem zamówienia na stronie WWW o kontakt z kierownikiem formy w celu ustalenia terminu.

Szkolenie Rad Pedagogicznych są skalkulowane i przygotowane dla grup do 30 osób. Jeśli grupa liczy ponad 30 osób, za każdą dodatkową osobę doliczamy 10zł za każdą realizowaną godzinę szkolenia.

Prosimy o dokonywanie wpłat przed szkoleniem wyłącznie przez osoby, które będą chciały otrzymać imienną fakturę. W przypadku wpłat za szkolenie przez szkołę/placówkę będą wystawiane faktury na daną szkołę/placówkę z terminem płatności po zakończonym szkoleniu. Faktury nie będą podlegały wymianie. Ewentualnej korekty będzie można dokonać wyłącznie w miesiącu wystawienia faktury.

Szkolenia rad pedagogicznych
Kompetencje przyszłości – czym są i jak je rozwijać?
Rozwój umiejętności matematycznych poprzez działanie
Dobry klimat wsparciem zdrowia społeczności szkolnej
Wspieranie rozwoju kompetencji zawodowych i umiejętności uczenia się przez całe życie
Co dają nam drzewa – nauka o klimacie. Interdyscyplinarne warsztaty w plenerze
Kultura wsparcia: jak rozwijać empatię i wrażliwość na potrzeby innych u dzieci i młodzieży?
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży
Jak rozwijać u uczniów i wychowanków empatię i wrażliwości na potrzeby innych?
Dydaktyka cyfrowa – polecane platformy, strony i serwisy internetowe (ZPE, Edupolis, otwarte zasoby, prawo autorskie na e-zasoby)
E-uzależnienie – uzależnienie od internetu i komputera, fonoholizm, nomofobia, phubbing
Higiena cyfrowa i zagrożenia cyfrowe o charakterze wychowawczym. Procedury reagowania
Krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie
Odporność psychiczna i uważność poznawcza w zawodzie nauczyciela
Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach w szkole SP w Lubiczu Górnym
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Myślenie krytyczne w szkole – słów kilka o rutynach (zajęcia warsztatowe)
Edukacja prozdrowotna na lekcji WF (zajęcia warsztatowe)
Co to jest BMI, czyli jak interdyscyplinarnie uczyć przedmiotów przyrodniczych i ścisłych (zajęcia otwarte)
Kosmiczne wyzwania – edukacja przyrodnicza dla każdego
Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach w szkole
STEAM na lekcjach biologii – czyli kształtowanie myślenia analitycznego na lekcjach przyrodniczych (zajęcia warsztatowe)
Edukacja prozdrowotna w szkole, kształtowanie zachowań prozdrowotnych (zajęcia warsztatowe)
Wykorzystanie zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej na lekcjach polskiego
Kształtowanie zachowań służących zdrowiu (zajęcia otwarte)
Analityczne myślenie w praktyce – interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych
Budowanie higieny psychicznej oraz wrażliwości moralnej ucznia
Ocena wspierająca ucznia – między prawem a motywacją do nauki. Konferencja stacjonarna 25 września 2024 r.
Sieci współpracy i samokształcenia

Szkolenia rad pedagogicznych
Prawa i obowiązki nauczyciela – zakres odpowiedzialności i konsekwencje
Statut szkoły – przygotowanie, zgodność z prawem, zmiany
Ocena wspierająca rozwój ucznia – między przepisami prawa a motywacją do nauki
Jak pobudzić motywację wewnętrzną ucznia – praktyczny poradnik
„Elo, mordeczko!”, czyli kiedy uczeń mnie rozumie i chce współpracować
Ocenianie jest OK – jak przekonać rodzica?
Kompetencje kluczowe w praktyce szkolnej
Rozmowa z rodzicem – dialog czy mediacje?
Sztuczna inteligencja i automatyzacja a kompetencje ucznia przyszłości
Wspólne cele – o współpracy z rodzicami
Skuteczna praca zespołowa w szkole
Jak wprowadzać zmiany w szkole - dobre zasady oceniania
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Akademia trenera wspomagania
Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi
Jak pomóc uczniowi w zapamiętywaniu – ABC tworzenia notatek graficznych
Inspirujące nauczanie
Sieci współpracy i samokształcenia

Szkolenia rad pedagogicznych
(D)oceniamy poprzez techniki OK wpierające uczenie się
Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Eksperymenty i doświadczenia dla dzieci
Doświadczenia i eksperymenty na lekcjach przedmiotów przyrodniczych
Jak to jest zbudowane, czyli o konstrukcjonizmie pedagogicznym
Czytanie ze zrozumieniem podstawą efektywności nauczania wszystkich przedmiotów
Jak zwiększyć skuteczność personalizacji procesu nauczania dzięki Sztucznej Inteligencji?
STEAM-owy wymiar nauczania
GRYwalizacja – nauka i motywacja
Konfrontacje. Zasady mądrej współpracy w gronie pedagogicznym
Odpowiedzialny uczeń w przestrzeni cyfrowej
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Rozwijanie myślenia matematycznego
M do kwadratu, czyli matura z matematyki
Proste techniki systemu EPR D. Dziamskiej zaklęte w jednej kartce
Jak stworzyć w dziecku ducha czytelnika?
Sposoby na szybkie liczenie
Od kodowania do programowania
Sposoby na wykorzystanie smartfona podczas lekcji historii
Zaczytani – jak zachęcić uczniów do czytania książek?
Aplikacje komputerowe i smartfonowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Eksperymenty przyrodnicze w pracowni PASCO
Nowoczesne metody nauczania przedmiotów przyrodniczych
Lekcja po angielsku w nurcie STEAM
Creative writing jako sposób przygotowania przyszłych maturzystów do pisania
Grafika w tekstowych językach programowania
Robotyka i język Python na przykładzie płytki micro:bit
Jak rozwijać u uczniów umiejętność pisania?
AI w nauczaniu języka angielskiego (zajęcia warsztatowe)
Przygotowanie uczniów do komunikacji w języku angielskim (zajęcia edukacyjne)
Praca metodą projektu w klasach 1-3 (zajęcia otwarte)
Edukacja klasyczna w procesie dydaktyczno-wychowawczym
CodeWeek 2024: Od programowania do robotyki
Sieci współpracy i samokształcenia
Sieć współpracy historyków
Poszukiwacze skutecznych i innowacyjnych metod i form pracy
Programowanie i robotyka w szkole
Innowacyjny nauczyciel języka angielskiego
Sieci współpracy nauczycieli etyki oraz filozofii

Szkolenia rad pedagogicznych
Szkolenie w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjnej
Dziecko z orzeczeniem w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Wskazówki prawne i terapeutyczne
Jak przeciwdziałać konfliktom, złości i agresji
Planowanie działań przedszkola w oparciu o diagnozę. Od diagnozy do ewaluacji
Tworzenie inkluzyjnej kultury szkoły - podstawa edukacji włączającej
Organizacja procesu kształcenia uwzględniająca potrzeby wszystkich uczniów
Jak skutecznie pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Organizacja procesu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Uczeń z nadpobudliwością, czyli jaki? Sposoby na współpracę
9-11.10: Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego - cykl webinarów
Sieci współpracy i samokształcenia

Szkolenia rad pedagogicznych
Analiza jakościowa wyników egzaminu ósmoklasisty jako warunek rozwoju ucznia, nauczyciela i szkoły
Naucz mnie uczyć się
Egzamin ósmoklasisty zadaniem szkoły. Wskazówki do pracy z uczniami
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Ocenianie zadań otwartych na egzaminie maturalnym z języka angielskiego
Matura z informatyki – wymagania egzaminacyjne, struktura egzaminu, zasady oceniania, dodatkowe zadania dla uczniów
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i myślenia krytycznego
Dydaktyka filozofii
Sieci współpracy i samokształcenia
Sieć nauczycieli geografii szkół ponadpodstawowych
Matura and more
Matura – formuła od 2023 – lekcje języka polskiego w szkole ponadpodstawowej

Szkolenia rad pedagogicznych
Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u w edukacji
Jak żyć z pasją w zawodzie nauczyciela
Origami baje – tworzenie opowieści
Co o sztucznej inteligencji powinien wiedzieć uczeń?
Przystanek inteligencja, czyli rozwój umysłu według predyspozycji
Angielski mimochodem, czyli elementy języka obcego na innych przedmiotach
Z poradnika wychowawcy - jak budować zespół klasowy z zasadami savoir-vivre'u
Savoir-vivre nietrudny i nienudny
Różne sposoby i formy na d-oceni@nie ucznia
Generacja Z – jak uczyć i wychować młode pokolenie
Oto twój SURVIVAL KIT, czyli jak przeżyć trudny dzień i tydzień
Ratunku! Jestem wychowawcą
Kwadrant Pytań – superinterdyscyplinarne narzędzie pracy na lekcji
Jak pracować bez stopni i sprawdzianów?
Aplikacje online przydatne w pracy nauczyciela
Praca w chmurze – pakiet biurowy, udostępnianie zasobów, praca synchroniczna
Jak aktywnie uczyć logicznego myślenia i działania – wskazówki metodyczne do pracy z uczniami
Ocenianie kształtujące wsparciem rozwoju ucznia
Uczeń autorem swojego procesu uczenia się – zasady tworzenia OK zeszytu
Jeżeli nie klasówka, to co? Różne sposoby sprawdzania umiejętności ucznia
Jak budować dobre relacje – dialog międzypokoleniowy
Zarządzanie sytuacją kryzysową w szkole z perspektywy wizerunku marki
Jak promować szkołę/placówkę w środowisku lokalnym?
O motywacji wewnętrznej uczniów. Jak wspierać oceną?
Bez zadań domowych – jak motywować uczniów do nauki?
Kształtowanie postawy dobra. Wartości w życiu młodego człowieka
Etyka zawodowa w profesji nauczyciela
Jak usensownić proces nauczania? Uczniowie i nauczyciele w poszukiwaniu sensu
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
12 zasad skutecznej edukacji – jak uczyć, żeby nauczyć
Zabawy na dywanie offline – wykorzystanie do zajęć edukacyjnych
Efektywna powtórka przed egzaminem z matematyki (zajęcia edukacyjne)
Gry i zabawy rozwijające wyobraźnię i kreatywność dziecka
Dostosowania edukacyjne w opiniach i orzeczeniach wskazówką do pracy nauczyciela na lekcji języka obcego
Kurs języka angielskiego zawodowego
Sztuka notowania na lekcjach – żeby uczniowi się tak chciało jak nauczycielom (zajęcia warsztatowe)
Rodzice a ocenianie kształtujące w szkole
Efektywna komunikacja i dobre relacje w szkole dzięki perspektywie coachingowej
Ocenianie wspierające uczenie się i rozwój
Wykorzystaj potencjał pamięci
Jak prowadzić rzetelną, konstruktywną dyskusję? Podstawy erystyki i retoryki w edukacji
Wokół paryskiej "Kultury" - konsultacje dla nauczycieli przedmiotów humanistycznych
Code Week 2024 - Zabawy offline i nie tylko
Sieci współpracy i samokształcenia
Budowanie zespołu uczniowskiego
Nauczanie przez działanie

Szkolenia rad pedagogicznych
Zarządzanie szkołą w chmurze
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Akademia zarządzania
Sieci współpracy i samokształcenia
Akademia młodego dyrektora

Szkolenia rad pedagogicznych
Awans zawodowy bez tajemnic.
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego wg nowych przepisów
Awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego wg starych przepisów (dla nauczycieli kontraktowych)
Awans zawodowy na nauczyciela mianowanego wg nowych przepisów (dla nauczycieli w okresie początkowym)
Kurs dla mentorów
Ocena pracy nauczyciela
Kurs dla nauczycieli w okresie przygotowania do zawodu
Sieci współpracy i samokształcenia

Szkolenia rad pedagogicznych
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Lekturowe escape roomy (zajęcia warsztatowe)
(D)ocenianie wspierające – na języku polskim bez ocen (zajęcia edukacyjne)
Rozprawka i opowiadanie na egzaminie ósmoklasisty (zajęcia edukacyjne)
Motoryka smyka (zajęcia warsztatowe)
Wykorzystanie AI oraz TIK na lekcjach wychowania fizycznego (zajęcia edukacyjne)
Aktywizowanie dzieci poprzez gry i zabawy ruchowe (zajęcia edukacyjne)
STEAM-owe lekcje, czyli jak łączyć naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę (zajęcia warsztatowe)
Matematyczny escape room – pomysł na niebanalne lekcje powtórzeniowe (zajęcia otwarte)
Interdyscyplinarne spojrzenie na podstawę programową (zajęcia warsztatowe)
Między biologią a chemią (zajęcia otwarte)
Wsparcie nauczycieli wf w kształtowaniu kompetencji kluczowych u uczniów (zajęcia otwarte)
Kształtowanie kompetencji społecznych i psychomotorycznych w grach i zabawach ruchowych (zajęcia otwarte)
Kształtowanie kompetencji kluczowych na lekcji wychowania fizycznego (zajęcia edukacyjne)
Sieci współpracy i samokształcenia
Innowacyjny nauczyciel języka polskiego
Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Wyzwolić aktywność ucznia
Przyrodnicza sieć współpracy
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli wf

Szkolenia rad pedagogicznych
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą
Kurs na kierownika wypoczynku dzieci i młodzieży
Sieci współpracy i samokształcenia

Szkolenia rad pedagogicznych
Jak tworzyć szkołę promującą zdrowie?
Skuteczna komunikacja w szkole na podstawie pozytywnej dyscypliny
Jak tworzyć przedszkole promujące zdrowie
Komunikacja bez przemocy między nauczycielem a uczniem
Dobrostan nauczyciela, czyli jak uniknąć wypalenia i zadbać o siebie
Trening uważności w szkole
Efektywne zajęcia z wychowawcą – garść pomysłów
Docenić konflikt – podstawy komunikacji nastawionej na rozwiązania
Jak mówić, by być zrozumianym? Jak słuchać, by zrozumieć?
Mosty zamiast murów. Jak być zespołem pracującym efektywnie?
Motoryka dla smyka
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Profilaktyka wypalenia zawodowego nauczycieli
Mindfulness od podstaw – teoria i praktyka
Zanim mleko się rozleje, czyli negocjacje i mediacje w przypadku konfliktu
Jak współczesny nauczyciel może osiągnąć dobrostan?
Sieci współpracy i samokształcenia
Sieć Szkół Promujących Zdrowie
Sieć Przedszkoli Promujących Zdrowie
„Podaj cegłę, wychowawco” – sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli szkół branżowych

Szkolenia rad pedagogicznych
Nowoczesne doradztwo zawodowe, ciekawe pomysły na zajęcia z uczniami
Wyzwania środowiska pracy XXI wieku
Rozwijanie postaw przedsiębiorczych, kreatywności i pracy zespołowej uczniów
Świat zawodów i rynek pracy
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
4K: kreatywność, kooperacja, krytyczne myślenie, komunikacja. Jak rozwijać kompetencje przyszłości
Sieci współpracy i samokształcenia
Klub doradców zawodowych