Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.2.2025.AW)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram KPCEN linkedin
kpcen bip

Formy kształcenia

Edukacja włączająca - od teorii do praktyki

Rodzaj
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Dział
Edukacja włączająca i pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Dla
nauczycieli szkół podstawowych (klasa IV-VIII)
Cele
  • zapoznanie z teoretycznymi i prawnymi podstawami edukacji włączającej w Polsce.
  • nabycie umiejętności praktycznej analizy opinii i orzeczeń oraz tworzenia na ich podstawie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOPFU) i Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET).
  • rozwijanie umiejętności projektowania uniwersalnego i różnicowania procesów nauczania-uczenia się.
  • wyposażenie w pakiet praktycznych strategii i metod pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasie ogólnodostępnej.
  • wzmacnianie kompetencji w zakresie budowania współpracy z rodzicami i specjalistami.
Tematyka

- od integracji do włączania – idee, pojęcia, podstawy prawne i obalanie mitów

- diagnoza funkcjonalna w praktyce – jak czytać opinie i orzeczenia, jak tworzyć WOPFU i IPET, by były żywymi dokumentami

- Uniwersalne Projektowanie dla Uczenia się (UDL) – praktyczne narzędzia tworzenia dostępnych i angażujących lekcji dla wszystkich

- strategie i metody pracy w zróżnicowanej klasie – dostosowania, indywidualizacja, praca w grupach

- współpraca kluczem do sukcesu – budowanie relacji z rodzicami, praca w zespole nauczycieli i specjalistów

- radzenie sobie z trudnymi zachowaniami – perspektywa włączająca

Liczba godzin
16
Kierownik
Anna Smolar (881-93-34-12)
Współprowadzący
Anna Molenda (506-49-47-76),
Opłaty
400 zł
Tagi
dydaktyka i metodyka pomoc psychologiczno-pedagogiczna edukacja włączająca / SPE / ASD / ADHD