Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.2.2025.AW)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram KPCEN linkedin
kpcen bip

Formy kształcenia

Bezpieczeństwo w sieci (inne spojrzenie na AI) (II sesja)

Rodzaj
Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Dział
Dydaktyka przedmiotowa i innowacyjna edukacja
Dla
nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Cele
  • Zaprojektowanie ramowej rozmowy z uczniami na temat etyki i zaufania w kontekście sztucznej inteligencji

  • Wykorzystanie modeli językowych jako narzędzia do prowokowania uczniów do krytycznej refleksji nad cyfrowym światem

  • Przygotowanie scenariusza lekcji wychowawczej, która inicjuje dyskusję na temat bezpieczeństwa i mądrego korzystania z AI

Tematyka

Jak powinien wyglądać klasyczny wstęp do badań nad sztuczną inteligencją i tym samym nad bezpieczeństwem w sieci? Zwrot w stylu: „Zapytaj AI – ona wie lepiej” staje się już słownikowym, cyfrowym anty-zwrotem. Jak powinna wyglądać zatem – być może – jedna z pierwszych bazowych rozmów z uczniami w trakcie trwania tak zwanej „lekcji z wychowawcą”? Jak wykorzystać modele językowe, aby sprowokować do myślenia nad edukacją, mądrością oraz etycznością w XXI wieku? W jaki sposób zapytywać AI, aby dzięki interakcji „człowiek-technologia” pobudzić młodych ludzi do refleksji nad oddziaływaniem cyfrowości? Postaramy się wspólnie, dialogicznie odpowiedzieć na wskazane pytania (czy ogniskową w użytkowaniu SI okaże się jakże priorytetowy aspekt zaufania do narzędzi sztuczno-inteligentnych?)

Prowadząca: Aleksandra Kondrat

Prosimy o zabranie własnego laptopa.

Liczba godzin
2
Kierownik
Aleksandra Kondrat (881-93-33-67)
Współprowadzący
Justyna Miklaszewska (881-93-00-97), Jolanta Serocka-Kondej (507-96-05-83), Anna Smolar (881-93-34-12),
Opłaty
0 zł