Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.6.2020.KM)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram
kpcen bip
Ewa Kondrat konsultantka ds. języka polskiego 881-93-12-18 e-mail: Ewa.Kondrat@kpcen-torun.edu.pl

Ewa Kondrat – konsultantka ds. języka polskiego w KPCEN w Toruniu, kierowniczka Pracowni Dydaktyki, Doradztwa i Innowacyjnej Edukacji. Organizuje sieci współpracy i doskonalenia nauczycieli polonistów szkół ponadpodstawowych. Członkini redakcji „UczMy” i autorka artykułów poświęconych trendom w edukacji. Prowadzi zajęcia dla nauczycieli wspierające proces uczenia się uczniów poprzez stosowanie oceniania kształtującego, metod aktywizujących i myślenia wizualnego.  Współorganizuje Kujawsko-Pomorski Festiwal Projektów Edukacyjnych. Podczas szkoleń wspiera nauczycieli ubiegających się o kolejne stopnie awansu zawodowego w zakresie autoprezentacji oraz zasad prowadzenia zajęć otwartych. Pasjonatka fotografii.

Wykształcenie:

Resocjalizacja i profilaktyka społeczna, studia podyplomowe – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej – KPCEN w Toruniu
Kształcenie wrażliwości estetycznej, studia podyplomowe – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Filologia polska (z przygotowaniem pedagogicznym), studia magisterskie – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Wykorzystanie zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej na lekcjach polskiego
Ocena wspierająca ucznia – między prawem a motywacją do nauki. Konferencja stacjonarna 25 września 2024 r.
Jak pomóc uczniowi w zapamiętywaniu – ABC tworzenia notatek graficznych
Jak rozwijać u uczniów umiejętność pisania?
Rodzice a ocenianie kształtujące w szkole
Szkolenia rad pedagogicznych
Jak skutecznie wdrażać standardy ochrony małoletnich (on-line)
Czytanie ze zrozumieniem podstawą efektywności nauczania wszystkich przedmiotów
Egzamin ósmoklasisty zadaniem szkoły. Wskazówki do pracy z uczniami
Jak aktywnie uczyć logicznego myślenia i działania – wskazówki metodyczne do pracy z uczniami
Ocenianie kształtujące wsparciem rozwoju ucznia
Uczeń autorem swojego procesu uczenia się – zasady tworzenia OK zeszytu
Jeżeli nie klasówka, to co? Różne sposoby sprawdzania umiejętności ucznia
Sieci współpracy i samokształcenia
Matura – formuła od 2023 – lekcje języka polskiego w szkole ponadpodstawowej