Laboratoria Przyszłości – jak je można wykorzystać?
Zorganizowaliśmy 29 lutego br. konferencję online „Wykorzystanie Laboratoriów Przyszłości w realizacji podstaw programowych różnych przedmiotów”, by upowszechnić sposoby wykorzystania sprzętu otrzymanego przez szkoły w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, pokazać przykłady dobrych praktyk oraz sposoby wykorzystania zakupionego sprzętu do nauczania metodą STEAM.
Agnieszka Szymczak, doradczyni metodyczna KPCEN w Toruniu i nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej w Wielkim Rychnowie mówiła o Wykorzystaniu wybranych pomocy z projektu „Laboratoria Przyszłości” w procesie wspierania nauczania metodami STEAM, pokazując bank pomysłów – inspiracji do pracy z uczniami. Wykład „Laboratoria Przyszłości” – przeszłość, teraźniejszość i przyszłość projektuprzedstawiła Agnieszka Halicka, nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie i trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli.„Damasławek w PRL-u”, czyli o tym, aby wykorzystać sprzęt zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości w sposób angażujący i ciekawy to wystąpienie Macieja Danieluka, nauczyciela doradcy metodycznego w Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile, trenera i edukatora umiejętności cyfrowych, które w inspirujący sposób pokazało, jak połączyć zakupiony sprzęt z ciekawą wizją, ucząc jednocześnie historii, pracy zespołowej i obsługi różnych urządzeń. Dopełnił ten wątek Dawid Łasiński, w sieci znany jako Pan Belfer, pokazując Jak wykorzystać szkolny sprzęt audio-wideo do rozwoju kompetencji kluczowych.
My w „Laboratoriach Przyszłości” – giełda wytworów i umiejętności – Agnieszka Podraza-Karakulska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Uczestników Strajku Szkolnego 1906-1907 w Toruniu, otworzyła tę część konferencji, która poświęcona była dobrym praktykom szkół w zakresie różnorodnego wykorzystania sprzętów z programu Laboratoria Przyszłości. Wystąpienie Pauliny Wantoch-Rekowskiej, dyrektorki Zespołu Szkół w Radzyniu Chełmińskim, pt. „Pozwól mi zrobić, a zrozumiem” (Konfucjusz) – rozwój kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracypokazało, jakie interesujące aktywności uczniów można zorganizować z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu, by przełożyły się ona na praktyczne kompetencje, które zaprocentują w przyszłości.W tym duchu utrzymana była również prezentacja Honoraty Herman-Meler, nauczycielki informatyki w Szkole Podstawowej nr 27 w Toruniu, pt. Uczniowie o Laboratoriach Przyszłości – relacja filmowa ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Toruniu.
W konferencji wzięło udział 140 nauczycieli! Dziękujemy za imponującą frekwencję i opinie: „Było to spotkanie z fantastycznymi ludźmi - prawdziwymi pasjonatami. Dziękuję!”, „Bardzo ciekawe szkolenie, przekazana praktyka i fakty, a nie tylko sucha teoria”, „Merytoryczne i ciekawe szkolenie, które niewątpliwie jest kopalnią wiedzy, jak można uatrakcyjnić każde zajęcia”. Wasze zadowolenie jest najlepszą motywacją dla nas do organizowania kolejnych inspirujących nauczycieli wydarzeń.