Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.6.2020.KM)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram
kpcen bip

Laboratoria Przyszłości – jak je można wykorzystać?

06.03.2024

Zorganizowaliśmy 29 lutego br. konferencję online „Wykorzystanie Laboratoriów Przyszłości w realizacji podstaw programowych różnych przedmiotów”, by upowszechnić sposoby wykorzystania sprzętu otrzymanego przez szkoły w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, pokazać przykłady dobrych praktyk oraz  sposoby wykorzystania zakupionego sprzętu  do nauczania metodą STEAM.

Agnieszka Szymczak, doradczyni metodyczna KPCEN w Toruniu i nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej w Wielkim Rychnowie mówiła o Wykorzystaniu wybranych pomocy z projektu „Laboratoria Przyszłości” w procesie wspierania nauczania metodami STEAM, pokazując bank pomysłów – inspiracji do pracy z uczniami. Wykład „Laboratoria Przyszłości” – przeszłość, teraźniejszość i przyszłość projektuprzedstawiła Agnieszka Halicka, nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie i trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli.„Damasławek w PRL-u”, czyli o tym, aby wykorzystać sprzęt zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości w sposób angażujący i ciekawy to wystąpienie Macieja Danieluka, nauczyciela doradcy metodycznego w Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile, trenera i edukatora umiejętności cyfrowych, które w inspirujący sposób pokazało, jak połączyć zakupiony sprzęt z ciekawą wizją, ucząc jednocześnie historii, pracy zespołowej i obsługi różnych urządzeń. Dopełnił ten wątek Dawid Łasiński, w sieci znany jako Pan Belfer, pokazując Jak wykorzystać szkolny sprzęt audio-wideo do rozwoju kompetencji kluczowych.

My w „Laboratoriach Przyszłości” – giełda wytworów i umiejętności – Agnieszka Podraza-Karakulska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Uczestników Strajku Szkolnego 1906-1907 w Toruniu, otworzyła tę część konferencji, która poświęcona była dobrym praktykom szkół w zakresie różnorodnego wykorzystania sprzętów z programu Laboratoria Przyszłości. Wystąpienie Pauliny Wantoch-Rekowskiej, dyrektorki Zespołu Szkół w Radzyniu Chełmińskim, pt. „Pozwól mi zrobić, a zrozumiem” (Konfucjusz) – rozwój kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracypokazało, jakie interesujące aktywności uczniów można zorganizować z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu, by przełożyły się ona na praktyczne kompetencje, które zaprocentują w przyszłości.W tym duchu utrzymana była również prezentacja Honoraty Herman-Meler, nauczycielki informatyki w Szkole Podstawowej nr 27 w Toruniu, pt. Uczniowie o Laboratoriach Przyszłości – relacja filmowa ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Toruniu.

W konferencji wzięło udział 140 nauczycieli! Dziękujemy za imponującą frekwencję i opinie: „Było to spotkanie z fantastycznymi ludźmi - prawdziwymi pasjonatami. Dziękuję!”, „Bardzo ciekawe szkolenie, przekazana praktyka i fakty, a nie tylko sucha teoria”, „Merytoryczne i ciekawe szkolenie, które niewątpliwie jest kopalnią wiedzy, jak można uatrakcyjnić każde zajęcia”. Wasze zadowolenie jest najlepszą motywacją dla nas do organizowania kolejnych inspirujących nauczycieli wydarzeń.

Ostatnie aktualności
Toruński Urząd dla Młodzieży – X edycja podsumowana
09.04.2024 czytaj...
Dotrzymujemy kroku nowym technologiom
02.04.2024 czytaj...
Giganci Nauki Kujaw i Pomorza – konkurs
27.03.2024 czytaj...
Życzenia
25.03.2024 czytaj...
Bądź mądrym przewodnikiem po cyfrowym świecie
22.03.2024 czytaj...