Ocena wspierająca ucznia – między prawem a motywacją do nauki
Ocenianie w szkole podstawowej – jak wyglądają przepisy prawa w tym zakresie, jak oceniać, by było to efektywne i wspierające? Jeśli jesteś nauczycielem lub dyrektorem w szkole podstawowej i chciałbyś uzyskać rzetelne informacje o prowadzeniu oceniania w Twojej szkole oraz posłuchać, jak robią to inni, to zapraszamy 25 września 2024 r. na wojewódzką konferencję Ocena wspierająca ucznia – między prawem a motywacją do nauki.
Tematyka konferencji: zrozumienie roli oceny w procesie edukacyjnym, przegląd przepisów prawnych dotyczących oceniania, promowanie oceniania wspierającego rozwój ucznia, podnoszenie kompetencji nauczycieli w zakresie efektywnego oceniania, wpływ oceniania na rozwój emocjonalny i społeczny uczniów.
Konferencja odbędzie się stacjonarnie w sali Centrum Dialogu im. Jana Pawła II, pl. bł. Stefana W. Frelichowskiego 1 w Toruniu, godz. 16.00-19.15. Rejestracja uczestników od 15.30. Opłata za udział wynosi 20 zł.
PROGRAM
Rejestracja uczestników od godz. 15.30.
16.00-16.05 Otwarcie konferencji – Sławomir Żebrowski, dyrektor KPCEN w Toruniu
16.05-16.30 Przegląd przepisów prawnych dotyczących oceniania – Izabela Ziętara, dyrektor SP nr 4 w Toruniu
16.30-17.00 Podnoszenie kompetencji nauczycieli w zakresie efektywnego oceniania – Sławomir Żebrowski, dyrektor KPCEN w Toruniu
17.00-17.25 Promowanie oceniania wspierającego rozwój ucznia w klasach 1-3 szkoły podstawowej – Ewa Skrzypczak, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w SP nr 4 w Toruniu
17.25-17.35 Przerwa
17.35-18.00 Promowanie oceniania wspierającego rozwój ucznia w klasach 4-8 szkoły podstawowej – Joanna Robaczewska, nauczycielka języka polskiego w SP nr 4 w Toruniu
18.00-18.30 Wpływ oceniania na rozwój emocjonalny i społeczny uczniów – Patryk Hałajczak, koordynator ds. Psychologii Edukacyjnej Warszawskiego Oddziału Terenowego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
18.30-19.00 Zrozumienie roli oceny w procesie edukacyjnym – debata prelegentów
19.00-19.15 Ocena wspierająca ucznia – w ofercie KPCEN w Toruniu – Sławomir Żebrowski, dyrektor KPCEN w Toruniu
O PRELEGENTACH:
Izabela Ziętara - Honorowy Profesor Oświaty, nauczyciel biologii i przyrody, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. św. Jana Pawła II w Toruniu (wcześniej Gimnazjum nr 3 w Toruniu). Przewodnicząca Rady Programowej Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu, członek Konwentu Akademii Jagiellońskiej w Toruniu, rzeczoznawca ds. podręczników, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, koordynator zespołu ekspertów ds. podstawy programowej kształcenia ogólnego z biologii, trener umiejętności psychospołecznych, coach kariery, trener myślenia krytycznego, trener doradztwa zawodowego, trener edukacji włączającej i edukacji zdalnej. Doradca i ekspert w projektach ORE: Przywództwo, Kompetencje kluczowe; Edukacja włączająca; Edukacja zdalna. Ekspert w projekcie „Utworzenie centrum badawczo-rozwojowego w obszarze rozszerzonej rzeczywistości pn. Polskie Innowacyjne Laboratorium AR w Toruniu". Od lat aktywnie zaangażowana w działania z zakresu edukacji formalnej i nieformalnej, m.in. jako nauczyciel, wykładowca na kursach kwalifikacyjnych z zakresu zarządzania oświatą (KPCEN w Toruniu i OCEN w Olsztynie). Wieloletni szkoleniowiec/edukator w obszarze prawa oświatowego i szeroko rozumianej edukacji.
Sławomir Żebrowski - dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu, nauczyciel konsultant ds. doskonalenia kadry kierowniczej oświaty, wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych, nauczyciel fizyki, informatycznych przedmiotów zawodowych i matematyki, trener wspomagania oświaty i biznesu, autor publikacji i propagator nowatorskich rozwiązań w zarządzaniu i edukacji, specjalizuje się w prawie oświatowym, zarządzaniu w edukacji, naukach przyrodniczych i technologiach informacyjno-komunikacyjnych.
Joanna Robaczewska - nauczycielka języka polskiego, filozofii i etyki. Od lat z zaangażowaniem zgłębia wiedzę o mózgu i jego działaniu. Cel zawodowy to nauczenie uczniów ,,jak myśleć, zamiast co myśleć". Z przyjemnością wychowuje i wypuszcza w świat kolejne pokolenia młodych ludzi, dmuchając im w skrzydła. Wciąż poszukuje nowych sposobów na uatrakcyjnienie swoich lekcji, bo nie znosi nudy. Wierzy w moc myślenia krytycznego i relacji. Poza szkołą: coach prowadzący klientów do swoich potrzeb i samych siebie. Tutor - wspomagający kreatywność. Nauczyciel i człowiek – spełniony.
Ewa Skrzypczak - nauczycielka dyplomowana edukacji wczesnoszkolnej. Pracuje metodą Pozytywnej Dyscypliny, nie stosuje stopni podczas oceniania, rozwija motywację wewnętrzną u dzieci, samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność i empatię. Po ukończeniu interaktywnych warsztatów „Szkoła Ćwiczeń z Design Thinking” (2021) uczy twórczego rozwiązywania problemów, uczenia się przez dociekanie i eksperymentowanie.
Patryk Hałajczak - psycholog, seksuolog, logopeda oraz psychoterapeuta w trakcie szkolenia w nurcie poznawczo-behawioralnym. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w bardzo różnym wieku, m.in. w szpitalu, w szkole, w żłobku i przedszkolu, w Domu Dziecka, Poradni Zdrowia Psychicznego, Ośrodku Leczenia Uzależnień czy w Centrum Pomocy Rodzinie. Biegły sądowy, psycholog i seksuolog w Instytucie Naukowo-Badawczym oraz orzecznik w Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Jako psycholog pracujący w przedszkolu, szkole podstawowej i ponadpodstawowej kieruje się ideą Janusza Korczaka „Nie ma dzieci - są ludzie".
Więcej informacji udzieli kierownik formy doskonalenia Ewa Kondrat: nr tel. 881-93-12-18, e-mail: ewa.kondrat@kpcen-torun.edu.pl