Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.6.2020.KM)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram
kpcen bip
Grażyna Szabłowicz-Zawadzka konsultant ds. edukacji informatycznej 881-93-43-50 e-mail: Grazyna.Zawadzka@kpcen-torun.edu.pl

Grażyna Szabłowicz-Zawadzka - konsultant w zakresie edukacji informatycznej. Wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Informatyka i edukacja informatyczna dla nauczycieli na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Od 2005 r. członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Autorka wielu publikacji, w tym: podręczników, programów nauczania i poradników metodycznych do informatyki w zakresie podstawowym i rozszerzonym na poziomie szkoły ponadpodstawowej w wydawnictwie Helion, publikacji na konferencjach Informatyka w Edukacji w Wydawnictwie Naukowym UMK i w Wydawnictwie Adam Marszałek. Ekspert merytoryczny ds. informatyki w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie (2021-2024). Doradca metodyczny ds. informatyki w CKU TODMiDN (2004-2006, 2013-2019). Wykładowca w Wyższej Szkole Informatyki i Umiejętności w Łodzi (2002-2018). Nauczyciel informatyki w szkołach ponadpodstawowych w zakresie podstawowym i rozszerzonym (1995-2018). Egzaminator i weryfikator egzaminu maturalnego z informatyki, autor zadań maturalnych z informatyki; egzaminator egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik informatyk (E12, E13, E14) oraz technik teleinformatyk (E13).
 

Wykształcenie:

Organizacja i zarządzanie oświatą, kurs kwalifikacyjny – Centrum Doskonalenia Nauczycieli Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Bydgoszczy
Studia podyplomowe w zakresie nauczania informatyki  – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Informatyka, studia magisterskie – Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wychowanie muzyczne, studia magisterskie – Akademia Pomorska w Słupsku
 

Kursy, warsztaty, szkolenia, seminaria
Grafika w tekstowych językach programowania
Robotyka i język Python na przykładzie płytki micro:bit
CodeWeek 2024: Od programowania do robotyki
Matura z informatyki – wymagania egzaminacyjne, struktura egzaminu, zasady oceniania, dodatkowe zadania dla uczniów
Szkolenia rad pedagogicznych
Dydaktyka cyfrowa – polecane platformy, strony i serwisy internetowe (ZPE, Edupolis, otwarte zasoby, prawo autorskie na e-zasoby)
E-uzależnienie – uzależnienie od internetu i komputera, fonoholizm, nomofobia, phubbing
Higiena cyfrowa i zagrożenia cyfrowe o charakterze wychowawczym. Procedury reagowania
Krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie
Sztuczna inteligencja i automatyzacja a kompetencje ucznia przyszłości
Aplikacje online przydatne w pracy nauczyciela
Praca w chmurze – pakiet biurowy, udostępnianie zasobów, praca synchroniczna
Sieci współpracy i samokształcenia
Programowanie i robotyka w szkole