Jak wybrać obszar do wzmocnienia w promocji zdrowia?
Aby skutecznie promować zdrowie, placówka powinna najpierw zdiagnozować swoje potrzeby przy udziale całej społeczności. Pozwala to trafnie określić priorytety i zaplanować skuteczne działania.
KROK 1: Diagnoza wstępna w oparciu o poniższe narzędzia diagnostyczne
PRZEDSZKOLE – linki do arkuszy diagnostycznych:
SZKOŁA – linki do arkuszy diagnostycznych:
SZKOŁA SPECJALNA – linki do arkuszy diagnostycznych:
KROK 2: Przeanalizuj dane i wybierz priorytet
Po zebraniu danych zespół koordynujący analizuje wyniki i wspólnie z całą społecznością odpowiada na pytania:
-
Które problemy są najważniejsze?
-
Gdzie są największe braki, a gdzie największe szanse na sukces?
Na tej podstawie placówka wybiera priorytet na najbliższe trzy lata, np.:
-
Wzmacnianie zdrowia psychicznego poprzez naukę radzenia sobie ze stresem.
-
Zmiana nawyków żywieniowych przez promocję zdrowych drugich śniadań.
-
Zwiększenie ilości ruchu przez uatrakcyjnienie przerw międzylekcyjnych.
PORADNIKI
-
Przedszkole promujące zdrowie. Poradnik dla przedszkoli i osób wspierających ich działania w zakresie promocji zdrowia. https://ore.edu.pl/2017/11/przedszkole-promujace-zdrowie-poradnik-dla-przedszkoli-i-osob-wspierajacych-ich-dzialania-w-zakresie-promocji-zdrowia/
-
Szkoła promująca zdrowie. Podręcznik dla szkół i osób wspierających ich działania w zakresie promocji zdrowia. https://ore.edu.pl/wp-content/uploads/2019/12/szkola-promujaca-zdrowie_poradnik.pdf
-
Szkoła specjalna promująca zdrowie. Podręcznik dla szkół specjalnych kształcących dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i osób wspierających ich działania w zakresie promocji zdrowia. https://ore.edu.pl/2020/08/podrecznik-szkola-specjalna-promujaca-zdrowie/
Na pytania i wątpliwości odpowiedzi udzielają:
Małgorzata Pawłowska |
Anna Smolar |
← 1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy | 3. Zaplanuj działania → |